söndag 14 september 2014

Två fleecefodrade mössor och en bläckfisk

Härom veckan sydde jag två fleecefodrade mössor till två små barn :) Att sy mössor är nog en ny favorit och jag har ägnat senaste månaden åt en del mönsterritning och provsömnad. Tur jag har en dotter att prova på :D Ni har ju sett både den tunnare mössan och min fleecefodrade variant tidigare :) Extra roligt nu att sy två som är till andra barn också!



barnmössa unik sy beställa
Fleecefodrad mössa storlek 3-6 mån (framsida)


barnmössa unik sy beställa jersey
Fleecefodrad mössa storlek 3-6 mån (baksida)


barnmössa unik sy beställa jersey
Fleecefodrad mössa storlek 9-18 mån (framsida)


barnmössa unik sy beställa jersey
Fleecefodrad mössa storlek 9-18 mån (baksida)


Bilderna blev lite mörkare än tänkt då jag promt skulle fota fastän det blivit mörkt ute ;) Glömde ta nya bilder innan jag levererade mössorna!

Flickan som ska få mössan med fåglar ska också få en liten bläckfisk :)



virka present bebis beställa
Virkad bläckfisk


Jag har ju tidigare provad ljusgrå och rosa i kombination till en bläckfisk, ljusgrått och lila gjorde sig minst lika bra tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar