onsdag 3 september 2014

Singoalla före och efter rynk

Håller på och ritar upp singoallamönstret jag har gjort för klänningar, har gjort några justeringar och behövde provsy lite - valde att sy i det tyg jag bestämt mig för att använda till pyamasar, ville inte sy i ett fintyg direkt eftersom jag var osäker på om justeringarna skulle fungera. Det gjorde de och av någon anledning är dottern väldigt förtjust i klänningen trots avsaknaden av färg. Kanske är det det supermjuka tyget men när hon väl fått tag i klänningen vill hon inte släppa ifrån sig den!



sy klänning singoalla mönster
Singoallaklänning i storlek 92


Den här valde jag att göra utan volang nertill eftersom det är en provklänning.



resår singoalla före efter mönster
Singoallan innan resåren är iträdd


För er som är nyfikna kom jag ihåg den här gången att fota klänningen innan jag trädde i resåren i hals och ärmar. En singoalla är ganska gigantiskt innan resåren kommer i - det är bästa sättet att få ordentligt med rynk :) Som ni ser så syr jag resårkanalen utan resåren, lämnar en knapp centimeter öppen där jag i efterhand trär i resåren och när resåren är ihopsydd syr jag ihop det lilla hålet i resårkanalen också. Tycker att det är mycket enklare än att sy resårkanalen med resåren i (som jag ibland gör när jag syr byxor/shorts med resår).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar