lördag 13 september 2014

Remake - en tröja blir en mössa

Dottern har vuxit ur en av sina favorittröjor (eller en av mina favoriter är det väl snarare), en Littlefanttröja från Lindex. Framsidan var vit med ett littlefanttryck och baksidan svart/vitt harlequinmönster. Egentligen borde jag ju fotat tröjan innan jag satte saxen i den, men det tänkte jag inte på innan det var för sent ;) Istället för att slänga tröjan (den var lite för fläckig vid halsen för att ges vidare) valde jag att sy om den till en mössa. För ni vet ju hur det var med mössor, man kan inte få för många ;)



sy mössa av tröja littlefant lindex
Tröja som blivit mössa


sy mössa av tröja littlefant lindex
Baksidan av mössan


I vanliga fall har jag en lite högre fåll på mina mössor men på denna blev den lägre av två anledningar - dels räckte tröjan inte till en mycket högre fåll, dels bestämde jag mig för att det ser snyggare ut på elefanttrycket nu när fållsömmen hamnar som ett halsband än om den hade hamnat mitt över huvudet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar