torsdag 11 september 2014

Långärmad tröja med höstkänsla

Fortsätter med att fylla på i dotterns garderob. De här två tygerna var bland de första jag köpte när jag började sy kläder. Bland annat har det blivit dregglisar, halskrage och vändbara vantar. I början köpte jag ofta bara 3 dm av tygerna eftersom det räckte till allt jag sydde på den tiden. Det blir alltid några cm extra i tillklippningen (om man inte handlar på Ohlssons eller Stoff&Stil vill säga ;) Där är de galet snåla när de klipper!) och de där extra centimetrarna (närmare fem extra) var jag glad för nu eftersom tyget då räckte till en tröja!



sy tröja höst znoks ugglor
Tröja med lång ärm i storlek 86

sy tröja znok rävar stjärnor
Orange och gult passar fint ihop


Det här är nog en ny favorittröja! Maken var skeptisk till matchningen med stjärnorna men när tröjan nu är färdig är han övertygad om att det var en bra kombination :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar