torsdag 21 augusti 2014

Raglantröjor och instagram

På söndagens syträff sydde jag tröjor. Hade skurit ut ett helt gäng om ni minns och jag hann faktiskt inte sy ihop alla tröjorna! Hade jag i och för sig inte förväntat mig heller egentligen eftersom jag hade sju (!!) tröjor och en klänning med mig. Ifall jag skulle vara en maskin liksom ;) Två tröjor blev helt färdiga och de andra blev flertalet sömmar sydda på om än inte alla. Vi tittade på en hel del tyg och diskuterade matchningar - så roligt och bra att kunna dela åsikter om hur tyger funkar tillsammans och hur vi tänker när vi matchar. Sedan hann vi ju med en mängd trevliga pratstunder och fikastunder också!

Jag är lite smått kär i raglantröjor just nu känner jag ;) Det går år mer tyg än om man syr vanliga tröjor eftersom ärmen också går upp i halsen, men vad gör väl det, det blir fint!



sy raglantröja unika barnkläder
Raglantröja i storlek 92


Framsidetyget på tröjan ovan är en av de billiga stuvarna jag köpte, räckte precis till ett framstycke. Blev riktigt bra med grönt bakstycke, gröna ärmar och mörkbrun mudd!



sy raglantröja unika barnkläder
Raglantröja storlek 92


Också en tröja av en stuvbit som räckte till ett framstycke. Det fantastiska är att trycket på biten blev så otroligt bra som tröja! Det här är ett tyg som jag valt att inte köpa en större bit av för att jag tänkte att tyget var lite för läskigt för dottern. Men jag måste säga att jag tycker den blev väldigt fin!



Baksida av dinosaurietröjan


Ovan är baksidan av dinosaurietröjan och här syns en av anledningarna till att jag gärna väljer ränder till raglantröjor. Det tar mycket längre tid att skäras ut men så snyggt det blir när ränderna passas ihop!!

Och en annan rolig nyhet som jag gått och funderat på ett tag! Jag har blivit med instagramkonto också. För den som gärna vill se mer (eller bara) bilder :) 

Ni hittar mig som pysselnabon

Fördelen med instagram jämfört med bloggen är att man kan se alla bilder jag lägger upp, på bloggen behöver man leta igenom inläggen för att hitta bilderna vilket kräver lite mer tid. Så för snabb inspiration är instagram ett fantastiskt redskap. Samtidigt som bloggen är det enda forumet där man kan dela tankar, tips och mönster på ett bra sätt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar