fredag 8 augusti 2014

Dadaaaaa (tadaaa), säger Dadda

Blöj-babbeln Dadda med sina söta hårtofsar och olika stora ögon har sällat sig till de övriga babblarna nu. Hårtofsarna blev ju såååå söta :)



babblarna mönster gratis
Babbeln Dadda

virka babblarna mönster
Små rosetter håller blöjan på plats


Jag tycker om detaljer i mönster när jag virkar, som de här små rosetterna som ska hålla fast blöjan. Jag valde att sy fast blöjan hela vägen runt om också så rosetterna är mest för prydnads skull, fin detalj!

En annan anledning till att jag ibland väljer att virka andras mönster även om jag mest frihandsvirkar är att man nästan nästan alltid lär sig någonting när man virkar andras mönster. Det kan vara små saker som hur man gör färgbyten eller får till finaste ögonen eller hur man virkar olika former. Det finns ju så många sätt att göra ungefär samma sak! I det här mönstret har jag hittat ett nytt sätt att virka armar med fingrar på! Och ärligt talat, det är värt att titta in i mönsterna bara för att se hur man gör! :) 

Mönster hittar ni här, Rebecca som gjort mönstrena och delar med sig av dem gratis i samarbete med Hatten Förlag har dem också på sin blogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar