fredag 29 augusti 2014

Bakom kulisserna

Det är så himla roligt att sy barnkläder och minst lika roligt att se dem användas! Tygval och själva sömnaden är nog mina favoritmoment. Att nåla är ett moment som är lite mindre favorit ;)

Vissa moment är lite sådär att det tar lite tid innan jag kommer dit. Inte för att de är tråkiga utan mer för att det är roligare att plocka fram fler tyger och skära ut en ny tröja än att göra sånna saker. Bakom kulisserna-saker tänker jag på dem som. Härom kvällen hade jag en kort systund men jag bestämde mig för att ägna mig åt jobb bakom kulisserna. Strykjärnsjobb...


Stryker fast storlekslapp


Till exempel som att stryka fast storlekslappar på kläderna. Det är faktiskt ganska mycket roligare att sy än att stå med strykjärnet!


Vika och pressa namnlappar


Namnlapparna jag beställde senast kommer inte färdigvikta utan jag står med strykjärnet och viker varje lapp för sig och pressar till ett veck så den håller sig vikt. Sånt som behövs göras för att jag lätt ska kunna märka kläderna när de är klara.


Symaskinsvård


Det är inte heller världsaroligt att städa symaskinen. Men jösses vad ren och fin den blir om man gör det emellanåt! Och den går bättre om det inte ligger en halv klädfabrik där inne ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar