fredag 18 april 2014

Mera bläckfisk

Bläckfiskarna är så roliga att virka! Alla har säkert sitt sätt att virka på, om man virkar hela bläckfisken klar på en gång eller om man som jag virkar flera samtidigt. Det tar betydligt längre tid att virka bläckfiskar än vad jag mindes men de olika delarna i virkandet gör det roligt hela vägen. Själv gillar jag att dekorera bläckfiskarna och att virka armarna :) Armarna korvar sig så härligt medan man virkar och efter att ha sett hur dottern tycker om att pilla på bläckfiskarmarna kan jag se framför mig hur de små små nyfödda griper efter dem.

Jag är väldigt förtjust i rött och turkost i kombination och såklart blev det en bläckfisk i den färgställningen också. 


virka för välgörenhet
Virkad bläckfisk i rött och turkost
virka till neonatal
En stjärna fick pryda bläckfisken


Jag virkade två bläckfiskar till dottern i förra omgången jag virkade bläckfiskar, en grå/rosa och en svart/orange. Den grå/rosa blev dotterns favorit och den svarta har legat ogosad i en låda sedan dess. Bestämde mig för att skicka iväg den också med de andra bläckfiskarna till Ystad så hamnar den förhoppningsvis hos en liten krabat och får gosa massor :) Och eftersom att bläckfiskarna tvättas noga innan de skickas iväg till sjukhuset gör det inget att den svarta bläckfisken legat i en låda ett tag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar