onsdag 2 april 2014

Barnvagnsmobil med nallar och hjärtan

En ny virkad barnvagnsmobil har blivit till. Inte de vanliga svampmobilerna jag virkar och sälljer emellanåt utan med helt andra figurer :) Hjärtan och nallebjörnar efter beställarens önskemål. Frihandsvirkade den ena nallebjörnen och skrev ner mönstret i efterhand så jag skulle komma ihåg att göra den andra likadan, eller nästan likadan i alla fall, lite måste de ju få skilja sig åt ;) Till passar det ju med hjärtan och de virkade jag fram efter nytt mönster. Hade först tänkt använda samma mönster till hjärtana jag virkade till mina små hjärtebarn men bestämde mig för att en plattare variant av hjärta skulle passa bättre till nallarna. Två nya mönster i ett projekt alltså, roligt!



köp virkad barnvagnsmobil
Barnvagnsmobil med nallebjörnar och hjärtan


Valde att hjärtana skulle vara mindre i storlek än nallebjörnarna så att nallarna blir fokus i barnvagnsmobilen.



barnvagnsmobil nallebjörnar
Virkat i vitt, babyblått och babyrosa


Nallebjörnens rygg


Det är viktigt med detaljer tycker jag, självklart fick nallarna en liten svansstump, precis som en riktig björn :)

Konstaterade återigen att barnvagnsmobiler är en av mina favoritsaker att virka. Det är i och för sig inga leksaker, men ändå något som används varje dag under en lång lång tid. Verkligen värt att hitta en barnvagnsmobil man kommer att tycka om att titta på mycket med andra ord! I alla fall om man som jag tycker om att promenera :)

Den här barnvagnsmobilen är redan såld och väntar på att en liten pojke ska komma till världen. Hoppas han ska tycka om den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar