lördag 4 januari 2014

Virkad toffla

Julen firade vi hemma hos min mamma och pappa i år, i deras hus där min farmor och farfar bodde när jag var liten. Mysfaktor på hög nivå allså som ni förstår. Och som det ska vara i äldre hus är det lite dragit på golven så min fina mamma hade virkat tofflor till oss alla! Vilken omtänksam present! Inne i rummen där man är mest är det i och för sig ganska varmt och skönt på golven, men i hallarna och på ovanvåningen är det faktiskt lite småkallt på golven. Tofflorna var supermysiga och värmde gott!

Jag har aldrig virkat tofflor men har sett flera mönster på drops - i alla svårighetsgrader. Det mönster som liknar mammas tofflor mest är det här :)


virka egna tofflor
Virkad toffla 


Min mamma hon kan hon! Tofflorna var verkligen fina och mina passade perfekt!


virka egna tofflor
Virkade tofflor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar