måndag 13 januari 2014

Miljövänlig makeup-pad

Jag hade en liten snutt garn kvar från tvättlappen jag stickade här tidigare och stickade mig en matchande makeup-pad efter det här mönstret. Nu sminkar jag mig ju inte sådär vansinnigt ofta, men när jag väl gör det kan det vara skönt att ha något särskilt för ögonen. Lika mjuk och go som tvättlappen blev makeup-paden.'''



miljövänlig makeup-pad
Stickad  makeup-pad


Om garnet hade räckt till hade jag provat sticka en makeup-pad i slätstickning också. Det hade nog varit väldans fint!



miljövänligt tänk
Stickad tvättlapp och makeup-pad 


Det jag gillar med drops paris garnet, förutom att det är 100% bomull och supermjukt, är att det går att tvätta i 60 grader i tvättmaskin. Faktiskt ett måste skulle jag vilja säga för allt vad handdukar och liknande heter. Om jag hade tålamodet skulle jag nog kunna tänka mig att sticka en bebisfilt i det här garnet. Så vansinnigt  mysigt den skulle bli!

Miljövänligt med återanvändningsbara makeup-pads förresten tycker jag. Fast man måste nog ha en hel hög om det ska räcka någon vart, det är ju inte så att tvättmaskinen snurrar varje dag ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar