torsdag 16 januari 2014

Joggingmössa som syns ordentligt

Jag har beställt en mössa från en vän som syr på beställning. Men i väntan på den testade jag göra en egen variant. Fick idén för några veckor sedan när jag ledde ett joggingpass och vi pratade om reflexvästar och hur viktigt det är att synas nu på vintern när man är ute i mörkret. En mössa med reflex på, för att slippa använda reflexväst, supersmart tyckte jag! Många löparbyxor har redan reflexer, men kanske för få för att det ska räcka till egentligen. Men om man kompletterar med reflexmössa blir det ju perfekt :)


mössa med reflex
Löparmössa med reflextext "RUN"

köpa löparmössa
Med kamerablixten syns det hur texten lyser upp


Jag sydde en vanlig svart mössa och sedan hade jag ett självhäftande reflexband inhandlat på Åhléns att göra texten av. Det var enkelt att klippa till bokstäverna och när man känner sig nöjd tar man bara bort skyddspapperet och klistrar fast direkt på tyget.

Mössan ska invigas på nästa veckas pass men kanske jag smiter ut innan dess för att se hur den känns på! Fatastiskt nöjd med idén! En sådan här mössa borde alla ha!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar