fredag 3 januari 2014

Året som gått - tillbakablick på 2013

Egentligen borde jag göra en tillbakablick när bloggen blir ett år, men det kändes som att det passade bra att göra det nu när 2013 är bakom oss och vi har ett helt nytt år framför oss.

Om bara en och en halv vecka är det ett år sedan jag lärde mig virka! Sedan dess har många garnnystan och virknålar flyttat hem till oss och jag har lärt mig alla möjliga sorters nya maskor :) Den 4 mars 2013 skrev jag första inlägget på bloggen. Det hela startade egentligen som ett projekt mellan mig och två vänner, M och L, som också virkar, syr eller pysslar. Det var fina Ms idé att vi skulle starta en pysselblogg tillsammans och sjukskriven och pysslig som jag var hakade jag på direkt.

Jag började spåna på ett passande namn på bloggen och ganska snabbt kom jag på PysselNabon. Uppstartandet av bloggen och mailadress gick undan och så började vi. Jag och M skrev alla inlägg första månaden eftersom L inte hade tid, och eftersom jag var den som var hemma och pysslade dagarna i ända var mitt intresse för bloggandet störst. Sen föddes min älskade dotter och jag tog ett uppehåll och då blev det tyst på bloggen. När jag en månad senare bestämde mig för att fortsätta blogga gjorde jag det på egen hand och eftersom PysselNabon var mitt påhitt behöll jag namnet och bloggen och fortsatte med M och Ls hejjarrop.

Och nu är det nytt år. Jag tänkte bjuda på en tillbakablick under två kategorier, den första rent statistiskt vilka fem inlägg som är mest lästa. Den andra är lite knepigare, vilka saker jag sytt/virkat/stickat/pysslat som jag använt mest under föregående år.



En solrosklänning till dottern

Dotterns gjutna hand- och fotavtryck


Mest lästa inlägg:
1. Sy ett eget babynest
2. Sy din egen åkpåse - mönster
3. Blöjväska med skötunderlägg
4. Gjut egna fot- och handavtryck
5. Solrosrutornas projekt är färdigt




Ett litet bebisnäste som vi använt dagligen sedan dottern föddes

Blöjförvaring att ha i skötväskan - är alltid med i skötväskan


Mest använda alster:
1. Babynästet
2. Blöjförvaringen jag har i skötväskan
3. Barnvagnsmobilen
4. Minibläckfisken som babyskyddshänge
5. Dregglisarna


Många andra saker kommer tätt tätt efter här när det gäller användning, och några saker sydda/virkade i höst har ju inte riktigt haft samma chans att komma ikapp. Till exempel lekfilten, bärsjalen, förvaringskorgarna eller hakklapparna.

Nåja, så mycket man hinner med ändå. 154 inlägg. Tänk så mycket jag fått chans att lära mig bara för att jag bestämde mig för att lära mig virka där för snart ett år sedan! :)

1 kommentar:

  1. Massa fina saker du gjort! Speciellt klänningen med solrosorna (:

    SvaraRadera