tisdag 13 maj 2014

Lockar efter sommaren med shorts

Det regnar och mulnar och är grått. Försöker locka hit sommaren och värmen med två par nya shorts, efter samma mönster som de första jag sydde :) Om det blir en varm sommar kan det ju hända att dottern behöver mer än ett par. Sydde de nya shortsen i storlek 80 för säkerhets skull, de i storlek 74 sitter bra nu men hon kanske ränner iväg i storlek innan sommaren är slut!



shorts storlek 80
Shorts i storlek 80


Ett par i härligt rött och turkost, gillar tyget så mycket! Har inte bestämt mig för om jag tycker att det är pyamas eller inte, men till shorts fungerar det :) Vad tycker ni?



Ny plats för namnlapp


Eftersom shortsen inte har något söm i sidan ryms det ingen namnlapp där, valde att sätta den lite diskret på benet istället. 



shorts barn
Shorts i storlek 80


Ett par rosa- och vitrandiga fick det också bli i storlek 80. Randigt är nog en favorit till shorts!



tvättråd shorts
Storleks- och tvättrådslapp


På symässan köpte jag några storleks- och tvättrådslappar som jag har använt för första gången nu. Har dragit mig för att sätta dem i tröjor och klänningar, även om det sitter lappar i nacken på alla kläder man köper så känns det så tråkigt att sätta dit en lapp som kanske gör plagget mindre skönt. På byxor och shorts däremot har barnen ju en blöja eller trosa/kalsong under så där stör inte lappen något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar