måndag 25 mars 2013

Virkat påskpynt

Är det verkligen snart påsk? Dagarna går så fantastiskt fort! Vi brukar aldrig påskpynta här hemma men jag kände för några små projekt och hittade en hel del när jag googlade runt på inspiration och virkbart påskpyssel. Jag undrar om det här med traditioner kommer att bli viktigare framöver när bebis kommer eller om det fortsätter som det är nu att vi får dosen av jul- och påskdekorationer hemma hos våra föräldrar ;)

Jag hittade ett mönster på den här lilla kaninen och använde sen samma mönster till att göra kycklingen (struntade i öronen då bara och virkade istället ett varv med fastmaskor runt hela kycklingen). Hade jag haft lite fler påskfärger hemma hade jag kunnat virka hur många påskharar som helst, en liten tråd mellan öronen och de skulle passa perfekt i påskriset som jag nog hade fått införskaffa!


påskhare



Påskkycklingen behöver jobbas lite med, blev inte nöjd med huvudet, det skulle gärna få vara lite mer separerat från kroppen så det verkligen ser ut som en kyckling. Samma tjej som hade kaninmönstret hade också ett mönster till en väldigt söt uggla som jag bara var tvungen att prova virka! 



Virka

Jag har alldeles för mycket akrylgarn hemma och alldeles för lite bomullsgarn, bomullsgarnet gör sig mycket bättre till dessa små kreationer. Makens kommentar var ungefär ”vad är det där” men jag tycker att det ser ut som en uggla :) Han tyckte allt jag gjort till bebisen var mycket finare än påskpysslet ;) Jag har inte riktigt kommit på något bra användningsområde för den lilla ugglekrabaten än så det har bara blivit en, men kan jag komma på något att göra av dem blir det nog fler! Jag tycker den är ursöt!

Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar