söndag 31 mars 2013

Mormorsrutesnuttisar

Måste bara dela med mig av några snuttisar i mormorsrute-style som jag virkat. Jag tycker att de blir så fantastiskt söta och de går att göra med precis vilken figur man vill. Jag virkar mormorsrutorna och figuren med virknål 3,5 och i akrylgarn (se tidigare inlägg för hur man gör volangen). Själva figuren virkar jag med standardformeln för ökning/minkning för att få den precis som jag vill ha den (ökningen i huvudet gör jag till 42 maskor totalt). Som jag nämnt innan så väljer jag att virka figuren med smygmaskor istället för fastmaskor eftersom själva figuren blir tätare då - lite pilligare men mycket finare tycker jag!

Kaninsnuttis
Kanin-snuttis

Pippisnuttis
Pippi-snuttis

Katten Jansson
Katten Jansson-snuttis

Katten Jansson-snuttisen virkade jag till en kompis när hon fick sin dotter tidigare i vår. Hoppas verkligen på att ha fler blivande mammor i närheten snart, skulle så gärna vilja virka fler snuttisar! Någon bloggläsare som kanske önskar sig en snuttis? :)

Anna


2 kommentarer:

  1. Jag vill ha en till en jobbarkompis som får barn i september! Ska luska lite vad hon hade för favoritfigur när hon var liten;) /Erika

    SvaraRadera
  2. Ja kolla om hon har någon favorit-figur, jag virkar gärna! :)

    SvaraRadera