torsdag 20 mars 2014

Bloggtoppen och goda havreflarn

Det händer ganska ibland att jag googlar rätt på ett av mina egna mönster när jag ska virka, går snabbare än att sitta och leta igenom bloggen efter inlägg. Idag när jag gjorde det upptäckte jag något väldigt roligt! PysselNabon finns nämligen med på flera topplistor i olika pysselrelaterade kategorier på bloggtoppen! Till exempel topplistor som "Svenska handarbetsbloggar", "Svenska virkbloggar", "Svenska DIY-bloggar" och "Svenska sybloggar". Kul!!


topplistor pysselbloggar
PysselNabon med på bloggtoppen


På bloggtoppen kan man gå in och rösta på olika bloggar i de olika kategorierna och kommentera själva bloggarna om man vill. Om ni är sugna på att lämna en kommentar på PysselNabon som blogg kan ni göra det här, själva röstandet gör man inom respektive kategori uppfattade jag det som :)

Jag har förresten bakat ett av mina favoritrecept från receptboken "Sju sorters kakor". Igår fick dottern och jag besök och jag passade på att få baka de bästa havreflarnen jag vet. De är fantastiskt goda, jag skulle sannolikt kunna äta upp alla själv :D De är dessutom fantastiskt snabbt bakade. Och sånt gillar jag - gott, enkelt och snabbt! Det tar ungefär 3 minuter att röra ihop smeten och 5 minuter att grädda dem. Sen måste de nog svalna i 1-2 minuter innan man kan provsmaka :) Jag brukar lägga över dem på en bit hushållspapper så fort de går att lyfta från bakplåtspapperet förresten, det lilla överflödiga smöret går ner i hushållspapperet då och kakorna blir ännu sprödare och godare!


bästa havreflarnen recept
Smeten är snabbt ihoprörd

baka havreflarn
Fantastiska havreflarn


Spröda och krispiga i kanterna, lite sega längst in. Mmmmm... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar