måndag 30 juni 2014

Nya skärknivar till overlocken och en sneak peak

Jag beställde nya knivar till overlocken i torsdags, ringde och kollade på symaskinsverkstaden här i närheten om de hade hemma men det hade de inte. Och det skulle ta nästan en vecka för dem att få hem. Kollade istället nätet och inte bara blev det billigare då knivarna var billigare från början - det blev dessutom fri frakt och 10% rabatt. Väldigt trevligt! Jag passade på att beställa två uppsättningar (man beställer över- och underkniv i ett paket) när jag ändå beställde och när jag ändå fick rabatten. Nästa gång överkniven går av så vill jag inte sitta utan! Priset var dock aningens chockerande och jag kan lova att framöver syr jag väldigt försiktigt så jag inte rejsar över några nålar igen! Leveransen förresten, jag beställde i torsdags och kunde hämta ut knivarna i fredags!! Supersnabbt!

När jag ändå hade overlocken öppen för att byta överkniven passade jag på att damma lite...



byta skärknivar overlock
Dammig overlock...


Förstå hur dammigt det är, det var bara som ett ludd över allting!



overlock rengöra
Rengjord overlock


Efter att ha borstat bort allt ludd och blåst som bara den så resterande ludd flygit sin kos blev maskinen väldigt väldigt fin och ren :) Det gjorde inte direkt någon skillnad på hur den syr eller låter, men i längden mår den nog ändå bättre av att göras rent emellanåt ;)


Sneak peak


Bjuder på en sneak peak på en blivande tröja till dottern. Såg mustasch-tyget för flera månader sedan men valde att inte köpa det, kunde inte se framför mig vad det skulle bli för något. Men så för några veckor sedan fick jag en idé och började leta efter tyget, kunde inte hitta det! Visade sig att det var slut. Såklart ;) Men det gick bara någon vecka så var det en snäll tjej som sålde mig en liten stuvbit som hon hade kvar av tyget. Det var ingen stor bit, men det räcker alldeles lagom för den idén jag har - dessutom i två varianter :) Behöver jag säga att jag blev väldigt glad?! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar