onsdag 25 juni 2014

Sneak peak på ett UFO

Bland virkfolk och symänniskor brukar ofärdiga projekt kallas för UFOn (UnFinished Object). Det händer att det samlas en del ofärdiga objekt här hemma även om jag försöker vara noga med att inte påbörja alltför många saker samtidigt utan att göra färdig någonting. Igår plockade jag fram ett ufo och har bestämt att nu ska det bli färdigt! Jag började med det för lääääänge sedan men ungefär halvvägs bestämde jag mig för att garnet inte riktigt var rätt för det här projektet och dessutom består det av flera delar och mycket montering... Det blev liggandes när jag var halvfärdig ;)


virka saga bockarna bruse
Sneak peak på pågående projekt


Någon som känner igen och anar vad det ska bli? Måste nästan kolla när jag började med det här projektet ;)

Har förresten köpt hem ett helt fantastiskt tyg med klöver på. Föll för den gröna färgen (grönt gillar jag mycket just nu) och ser framför mig många barnkläder och kanske en klänning till mig också!


Nytt tyg med klöver

2 kommentarer:

  1. Älskar mönstrade tyger på vit botten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med :) Det här är en superhärlig matchning med limegröna ränder. "Måste" virka färdigt ufot bara innan jag sätter mig vid symaskinen :)

      Radera