lördag 30 november 2013

Virkad Lucia - till Luciatåget

Luciatågets frontfigur är redo att presenteras för omvärlden. Egentligen tänkte jag att hon inte skulle ha något ljus i handen, i vanliga fall har ju Lucior inte det, men det skulle vara det i mönstret och av bara farten blev det så. Väldigt sött med ljusen tycker jag! Mönster hittar ni fortfarande hos Johanna :)



virka luciatåg
Virkad Lucia

virka luciatåg


Det är lite smidigt när alla tågets figurer är uppbyggda på liknande sätt. Jag gör som jag brukar när jag ska virka många likadana eller liknande saker - virkar alla delar först och monterar allting efteråt. Då kan man virkelivirka några dagar och sedan ägna sig åt finlir ett par dagar. Montera hår är förresten inte nödvändigtvis en favoritsysselsättning har jag kommit på! Men jag blir väldigt nöjd av att montera långt hår på figurerna :) Fast ojoj, skulle nästan behöva ta dem till frisören, att klippa helt rakt är inte alltid så lätt! 

Och, jag undersökte "Stjärngossarnas visa". Vilken fantastisk sång!! För er som har spotify kan jag verkligen rekommendera att lyssna här, för er andra rekommenderar jag den här versionen på youtube :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar