fredag 27 september 2013

Virkad barnvagnsmobil

För ett tag sen fick jag förfrågan om att virka en svamp-barnvagnsmobil till en liten flicka som ska komma till världen i början av nästa år. Föräldrarna önskade sig pastelliga färger, med någon svamp i lila. Till den här barnvagnsmobilen använde jag ett lite grövre bomullsgarn med underbara färger som jag virkat mycket med tidigare. Först hade jag inte ens tänkt på att jag kunde virka små svampar med det garnet men oj så nöjd jag blev med dem när jag provade! Det var faktiskt så att jag helt plötsligt hade virkat för många svampar bara för att jag blev så nöjd med hur de såg ut :)

Fyra fina svampar och en stjärna hamnade i mobilen och nu hänger den i vagnen hos de blivande föräldrarna och väntar på den lilla guldklimpen. All lycka till dem!


virkad barnvagnsmobil
Barnvagnsmobil



Visst ser det ombonat och mysigt ut i vagnen? Jag blir väldigt glad att se barnvagnsmobilen i vagnen och jag minns hur jag väntade inför dotterns ankomst. Hur vi ordnade och förberedde här hemma och hur mycket stod klart långt innan hennes ankomst. Allas graviditeter är väldigt olika (det tog mig ungefär till någonstans kring vecka 20 innan jag slutade tänka att jag nog bara hade blivit lite tjock - jag mådde alldeles för bra för att vara gravid tänkte jag) men jag hoppas att alla någon gång under graviditeten eller efter födsel känner den där ballongen av kärlek som sväller i hjärtat när man tänker på sitt barn.


Barnvagnsmobil med svampar i pastelliga färger

Som ni ser valde jag en liten annan upphängning till de här svamparna eftersom jag ville lyfta fram de varma färgerna. Turkos, ljusisrosa, vaniljgul, syrénlila och pistachgrön - vilken fantastisk kombination om du frågar mig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar