onsdag 8 oktober 2014

Virkade handledsvärmare

Finaste E fyllde år för en månad sedan, när det precis hade börjat bli lite kallare ute. Jag tänkte att hon skulle behöva ett par handledsvärmare för att inte behöva frysa :) Funderade länge länge över dekoreringen. Först såg jag framför mig ett par höstinspirerade med orange och gul dekor men det fungerade inte alls i verkligheten. Provade färger och funderade innan jag bestämde mig och valde jag lila som jag tycker passar så bra ihop med brunt!


virka torgvantar handledsvärmare crochet hand warmers
Virkade handledsvärmare

virka torgvantar handledsvärmare crochet hand warmers
Dekorerade med lila blommor


Blommor kan vara en sån enkel men fantastiskt fin dekor och här det blommorna det där lilla extra tycker jag!


virka torgvantar handledsvärmare crochet hand warmers
Handledsvärmare på Es hand 


Tänk att det alltid är så stor skillnad på ett alster när det sitter på jämfört med när de ligger för att fotas. E skickade en så perfekt bild (den ovan som jag fått tillåtelse att använda) och handledsvärmarna gör sig så himla bra på hennes hand! Hoppas nu att den här höstvärmen håller i sig så det är länge innan handledsvärmare behöver bytas mot vintervantar!

Till de här handledsvärmarna valde jag ett garn i 100% bomull, värmer lagom och passar alla händer. Resårvirkning över handleden för att vara flexibla över handen och sedan fasta maskor med luftmaskor emellan över handen och tummen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar