måndag 20 oktober 2014

Snart dags att posta bläckfiskar igen

Ni kanske börjar tröttna på alla dessa bläckfiskar som dyker upp lite nu och då... Meeeen jag kan slå vad om att de föräldrar med en liten för tidigt född bebis inte tröttnar på den bläckfisk de får :) Inte heller alla vänner som önskar sig bläckfiskar att ge bort eller de jag ger bort till vänners barn :) Sååå det blir fler :)

Jag har ju tidigare skrivit om bläckfiskarna och hur jag har dem som "virka lite här och där"-virkning. Det är avkopplande att virka och ibland när jag inte har någon tid direkt att virka på något större projekt så känns det ändå skönt att sitta ner några minuter, virka en bläckfiskarm eller sy fast ett öga, rensa hjärnan lite och hinna koppla av.

Och att sen veta att de färdiga bläckfiskarna hamnar hos en liten bebis, der är guld det!

Nu börjar jag ha ett gäng färdiga, några behöver virkas lite till på och alla ska få sina namn och namnlappar innan de kan postas iväg. Men jag tänkte att jag börjar visa upp dem redan nu :)



virka bläckfisk mönster bebis present
Den sovande bläckfisken Adina


Det ni kommer att märka den här omgången är att bläckfiskarna sover. Såg en bild på en virkad sovande bläckfisk och tyckte att det var så sött!


Gult, vitt och grått - underbar kombination

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar