lördag 26 juli 2014

Set till nyfödd

Idag har det varit syLAN, eller syjunta om man hellre kallar det för det :) Ägnade större delen av tiden till att sortera tyger och organisera tankarna kring tygerna lite, men lite sömnad blev det. Fick en idé om ett presentset till en nyfödd som kommer gå att beställa via webbshopen. När dottern var liten hade hon en mössa med knut på och jag var verkligen förtjust i den - det var så synd när hon växte ur den!

Jag sydde för ett år sedan ungefär min egen första variant av knytmössa men härom dagen fick jag en idé som sagt - det vore väl fantastiskt fint med en knytmössa och en knytsnuttis? Det fick bli dagens sömnad. Ritade snuttismönstret igårkväll, mössmönstret var ju redan klart :)

Nyfikna? :)



present dop gåva knutmössa
Set med mössa och snuttis till nyfödd


Mössan valde jag att ha samma tyg på både fram- och baksida, snuttisen har samma tyg som mössan på framsidan och ett vitt tyg med limegröna ränder på baksidan. Kändes som att snuttisen behöver två olika tyger - inte alla mönstrade tyger är intressanta för bebisar så med två blir det lite mer intressant! Och knuten är nog goda att bita lite på!

En fin vän frågade om jag inte hade ett alternativ på snuttis för den som inte är så förtjust i hjärtan, såklart blev det en sådan snuttis tillverkad. Om man inte vill ha ett hjärta kan man välja en ballong istället :)



present dopgåva bebis handarbete
Snuttis i ballongform och mössa med knut


Jag sydde ett set i ett tyg som kallas för ooga booga också :) 


dopgåva bebis snuttis handarbete ooga booga
Set med snuttis och mössa till nyfödd 


På bilden ovan är snuttisen från ena sidan, bilden nedan visar det vita tyget med limegröna ränder som jag använt som kombination till alla tre snuttisarna.


dopgåva unik bebis


Såklart kan man välja själv vilka tyger man vill ha om man är intresserad av ett set! Det här är rolig sömnad och när jag syr bebismössorna (0-3 månader är storleken) så kan jag inte låta bli att förundras över ur små nyfödda är!!

När dottern var liten hade vi en hel uppsjö av mössor - jag hade en liten förkärlek att matcha mössorna med övrig outfit :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar