lördag 12 juli 2014

Lila babyskor

För någon månad sedan virkade jag dessa lila babyskor, jag virkade ett par röda till dottern först för att prova mönstret. Hon har förresten använt sina en del men eftersom hon bara går måste jag fundera på om jag ska sätta något anti-halk under dem, det är ju lite halkigt att springa omkring i ett par virkade skor! De är ju egentligen tänkta för en liten bebis som inte kan gå :) 

Till de här lila skorna valde jag ett finare garn som passar fint till babyskor och självklart blev skorna det där lilla extra mycket finare i ett bättre garn :) En helt annan lyster i skon!

Det är så fantastiskt roligt att virka babyskor - det tar sin tid eftersom det är en del färgbyten, montering och trådar att fästa men att se dessa små sötisar växa fram är underbart! Och sen när de sitter på en liten babyfot - ahh! :) 


virka converse mönster
Virkade babyskor

köpa virkade babyconverse

virka babyconverse babysko köpa mönster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar