måndag 9 februari 2015

Pillersköldpadda

När jag skrev mönsterbeskrivningen till sköldpaddan med pillerband hade jag mönstret ute på provsömnad för att dubbelkolla att beskrivningen fungerade att läsa. Provsömnad och provvirkning är värdefullt när man gör egna mönster - det är så lätt att man snöar in på sitt eget sätt att skriva mönster och enda sättet att veta om de är lätta att följa är att låta någon annan prova :)

En av de som sydde pillersköldpadda efter mitt mönster har en blogg som heter lillafiffi och där kan man få lite inspiration till sköldpaddor eller bara se andra färger än den jag gjorde om man är nyfiken :)

Jag har fått tillåtelse att visa en av hennes bilder här i bloggen :) Blir faktiskt lite sugen på att sy en sköldpadda själv! 


sy sköldpadda leksak baby barn present mönster
Sköldpadda med pillerband


Om ni är intresserade av mönstret är det bara att maila eller kommentera med mailadress här nedan :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar