fredag 13 december 2013

Nya vävda tyger

Vet ni vad? Jag tror att jag har en ny favorit bland tygbutiker! Sent i tisdagskväll när jag satt uppe och letade efter ett särskilt vävt tyg till en blivande julklapp ramlade jag in på en tygbutik jag inte besökt tidigare. Hittade så många fina tyger och mailade iväg en beställning direkt jag bestämt mig för vilka jag ville ha. Det var ingen lätt sak att gå igenom utbudet - det är himla bra strukturerat på hemsidan men det är så många fina tyger att det är svårt att välja! Valde i alla fall ut 14 (!!) tyger i min beställning.

Fick redan dagen efter (onsdag) mail från butiken (väldigt trevligt och personligt bemötande - klar bonus!) som bekräftade beställningen och meddelade att beställningen skickades samma dag! Igår (torsdag) hade jag tygerna i min hand! Det är minsann kundservice och snabb leverans! Tygerna var dessutom fantastiska!


tyg sytillbehör
Härliga vävda tyger

vävda tyger
Ni ser rätt - det är guld och silverdekor på tygerna!

Matchande tyger med underbart mönster och fantastisk färg


Jag ska inte hålla hemligt längre vilken butik det är jag pratar om :) Om ni är sugna på lapptäckstyger, quilttyger, fantastiska vävda tyger att sy annat av kan jag verkligen rekommendera Mossby Quiltshop




Det är inte överdrivet länge sedan jag kom på att letar man fina vävda tyger online ska man googla på quilttyger, då hittar man en hel uppsjö av fina tyger! Jag använder ju sällan quilttygerna jag beställer till just quiltning utan till alla möjliga andra saker - necessärer, leksaker till dottern, brödkorgar med mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar