måndag 19 januari 2015

Pyjamasbyxor och pyjamaströjor

Som en del av er har hunnit lista ut över de senaste veckorna så är inläggen skrivna i slutet av hösten och schemalagda att publiceras nu under januari när jag har lite semester från bloggandet :) I höstas hade jag så mycket inspiration på syträffarna att det blev mycket sytt som jag inte hann visa, och julklappar kan man ju såklart inte visa upp i förväg! Så det passade fint att planera in lite ledighet från bloggandet och kunna visa några alster ändå :)

I november var det pyjamasmånad och jag sydde upp det sista  jag hade kvar av tygerna som jag köpt med avsikten att de skulle bli pyjamasar. Några av er kanske minns första pyjamasen jag sydde i maj förra året på det första sy-lanet vi hade här i krokarna :) Sedan dess har det blivit en del pyjamaströjor, både med motiv och enkla, supermjuka i interlocktyg

I november sydde jag matchande byxor till pyjamaströjorna som redan var färdiga och gissa om dottern är sötast i världen när hon struttar runt på kvällarna i sina pyjamasar!!


sy pyjamasbyxor barnkläder
Pyjamasbyxor i storlek 80


Sen kom jag till dilemmat att tyget inte riktigt räckte. Varken till hela byxor i samma tyg eller hela tröjor i samma tyg... Kändes onödigt med tygspill eftersom det gick att få ut tröjor med blandade tyger... Hrrrm kanske inte de snyggaste matchningarna men dottern är väldigt nöjd med de mönstrade ärmarna!


pyjamas tröja sy barnkläder inspiration
Pyjamaströjor storlek 86


Ärmlängden fick kortas någon centimeter också för att tyget skulle räcka men det går bra ändå :)

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte pyjamaströjorna blev jättefina :) Det blev en fin brytning att inte ha allt mönstrat och färgglatt

    SvaraRadera