söndag 21 december 2014

Halsduk med quick knit

För några år sedan köpte jag mig ett set med en stor och en liten quick knit ring och tänkte att jag skulle sticka på ett enklare vis. Har inte använt dem på länge men då när de var nya så quickknittade jag bland annat en lång och mysig halsduk. 

För er som gillar stickat men inte riktigt är mästare på stickorna kan jag verkligen rekommendera dessa quick knit ringar, det går att sticka runt eller rakt på dem (beroende på om du lägger upp maskor hela vägen runt eller ej) och resultatet blir en fin och jämn stickning. På halsduken har jag stickat fram och tillbaka vilket innebär att det ser ut som rätstickning - så fint tycker jag!



lär dig quick knit halsduk inspiration
Halsduk stickad med quick knit

lär dig quick knit halsduk inspiration
Långa tofsar på halsduken som dekoration

lär dig quick knit halsduk inspiration
Quick knit ring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar