tisdag 27 januari 2015

Hur man skarvar garn

När jag visade bilder på sjalen jag virkade inför midsommar förra året fick jag några frågor om hur jag hade skarvat garnet så att det skulle hålla ihop ordentligt. 



virkad sjal midsommarpresent skarva garn tips
Virkad sjal 


Många garner kan man bara knyta ihop, exempelvis i akrylgarner håller en vanlig knut ganska bra. Andra garner är lite glattare och skulle man använda sig av en vanlig knut kan man vara ganska säker på att den kommer att gå upp om alstret används flitigt, inte så roligt...

När jag virkade midsommarsjalen fick jag lära mig det här sättet (se videolänk nedan) att skarva garner och det är definitivt det bästa sättet jag känner till! :)







Det verkar som om det är lite problem med videolänkandet av någon anledning om man läser blogginlägget via mobilen, så ifall det inte syns någon videoruta ovan kan du följa länken för att komma direkt till klippet på youtube: "How to join your yarn..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar