söndag 3 september 2017

Tyg med Babblarna

Sedan en tid tillbaka har jag jobbat på ett nytt samarbete med Hatten Förlag och deras fantastiska Babblarna. Det är ett samarbete jag är så otroligt glad och stolt över och i veckan så släppte vi första tyget med Babblarna på. Jag har fått otroligt positiv respons och nu längtar jag verkligen tills det att tyget är färdigtryckt och jag kan börja packa och skicka ut till alla ivriga kunder!

Som förskollärare har jag jobbat mycket med språkutveckling och språkstimulans och första gången jag kom i kontakt med Babblarna var någon gång under hösten 2008. Språkpedagogiken ligger mig varmt om hjärtat och Babblarna är verkligen ett lättillgängligt material för många. Sedan musiken, böckerna och filmerna kom tror jag att de ligger många barn och vuxna varmt om hjärtat!

Första tyget -Babblarna Flyger - kommer i både trikå och joggingtyg, joggingtyget har ett lite större motiv och kommer att passa finfint på koftor och tröjor. 



tyg babblarna trikå jersey miljömärkt
Babblarna Flyger - trikåtyg


Förhandsbokningen har hållt öppet några dagar och stänger ikväll men när tygerna kommer i lager om ca 6 veckor kommer det självklart att finnas lite extra att beställa av :)

Jag vill också lyfta fram att de tyger vi själva trycker upp trycks enligt GOTS standard. För mig är det viktigt att värna om miljön, arbetsmiljö för de som arbetar längs produktionskedjan och det är viktigt att den färdiga produkten är en bra produkt att sy av och ha nära sig själv och sina barn. I webbshopen har jag skrivit lite mer utförligt om vårt miljötänk och om GOTS, kika gärna in där för att läsa mer!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar