söndag 17 januari 2016

Halvklockad klänning

Ett av mina favoritmönster på klänningar till mig själv är en halvklockad variant som är väldigt smickrande för kroppen, nästan oavsett vilken kroppsform man har. Det är ett mönster jag själv ritat och eftersom jag fått många många frågor från andra som syr sina egna kläder om att de vill köpa mönstret så tog jag tag i för ett par veckor sedan och ritade upp det i fler storlekar.

Det är ju en liten process det här med mönster, man ritar, provsyr, justerar, provsyr igen, sedan när man är nöjd så är det någon annan som ska provsy (helst) och tycka till om mönster och passform :) Seeeen, när man känner sig nöjd med all provsömnad så ska mönstret digitaliseras för att bli tillgängligt som mönster att köpa. Alltså det är en ganska lång process :) Meeeen mitt mönster har varit ute på provsömnad nu, två storlekar är klara och två till ska provsys. Det är ganska häftigt <3

I mellandagarna fick jag hem ett nytt tyg till webbshopen och jag behövde köpa loss en bit till mig själv för jag blev så förälskad i det. Självklart blev det en halvklockad klänning :D


halvcirkelkjol damklänning sy mönster
Halvklockad klänning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar