tisdag 22 oktober 2013

Sy en egen necessär

Efter att ha sytt necessären "susie" fick jag lust att sy fler necessärer. Provade en väldigt enkel efter eget mönster här om dagen. Eller egentligen här om dagarna, det är så intensiva dagar nu att jag inte hinner sitta länge vid symaskinen åt gången, men en söm här och en söm där har jag upptäckt fungerar ju alldeles utmärkt - förr eller senare har jag hunnit samla ihop tillräckligt många sömmar för att små projekt ska bli färdiga :)

sy en egen necessär
Fodrad necessär


Den här necessären är ett sådant en-söm-här-och-där-projekt och när den blev klar visade det sig att den är ju mycket mer praktisk mönstermässigt än jag först insåg - jag ritade upp på lite måfå utan att tänka till men nu när den är klar ser jag att både shampoflaskor och andra flaskor går att ställa upp i den, mycket praktiskt om man skulle vilja kunna det! Testnecessären är sydd med bomullstyg både in- och utvändigt men nu när jag vet att mönstret och måtten fungerar ska jag nog prova en till med vaxduk så det går att torka av enkelt invändigt.


Necessären från sidan


Kortsidan av necessären
Till vänster stängd dragkedja, till höger öppen dragkedja


Jag gillar verkligen den här modellen av necessär som smalnar av upptill, det ser så fint ut :) Men det ska ju inte bara vara fint, praktiskt är det att botten är platt så necessären kan stå upp också! Kanske ett julklappstipps...? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar