torsdag 12 januari 2017

Bebisset och nyårslöften

Hoppas ni haft en härlig jul- och nyårsledighet. Här har vi haft nästan fem veckors ledigt tillsammans hela familjen. Tre veckor planerad ledighet och två veckor innan dess med förkylning och vattkoppor. Men otroligt skönt att vara ledig. Och även om det varit en hel del jobb med företaget under ledigheten så är det inte riktigt samma sak som att vara på en anställning eller i skolan. Det är arbete på egna villkor på något sätt. Väldigt skönt.

Nu är vi tillbaka i vardagen igen. Syr lite, pluggar mycket och jobbar mycket. Men tänkte visa upp detta bebisset i ljuvliga Sticks-tygerna designade av I Got Stripes. Två av höstens/vinterns nyheter som är så otroligt stilsäkra!


bebiskläder byxa kofta mönster I got stripes pysselnabon tyger wholesale
Bebisset med kofta och muddbyxa


Nyårslöften förresten... Det är länge sedan jag hade några nyårslöften men sedan jag blev sjuk för drygt två år sedan lovar jag mig alltid att vara ledig mycket, umgås med familjen, träffa vänner och göra sådant som gör mig glad. Det har blivit mer en livsfilosofi än löften. En strävan att stå kvar utanför ekorrhjulet. Att fortsätta vara medveten och leva i nuet. Så klyschigt på något sätt men när man väl står utanför den där vardagsstressen är det ändå fullt förståeligt. Väldigt skönt.

Vi flyttade förresten för ett och ett halvt år sedan. Minns inte om jag berättade det, så sällan jag kommer mig för att blogga nu för tiden. Men i alla fall är det i samma område men större lägenhet. Det jag fastnade för första gången vi var och tittade på lägenheten var utsikten på baksidan. Och ganska ofta när jag sitter och jobbar framför datorn på kvällarna sätter jag mig vid klippbordet så att jag ser ut över skogen på baksidan. Till och med nu i mörkret är den avkopplande. Och varje gång jag sitter såhär på kvällen så minns jag hur fantastiskt det här skrivandet är. Snart är jag nog där igen att skrivarinspirationen kommer lite oftare, när hjärnan hänger med lite bättre. Under tiden är jag otroligt tacksam över att jag har inspiration och ro att sy och designa.

1 kommentar:

  1. Sjuk?
    Det tror jag inte att jag har läst om..
    Förlåt att jag är nyfiken men som sjuk själv menar jag väl :)

    SvaraRadera